Citaat:
Waarom dan die ranking als oude posts toch gewist worden ? Niet logisch hé !
Op andere forums komen automatisch alleen maar de topics waar bv het laatste jaar maar op gepost is , als je dat invoegt blijft het forum overzichtelijk genoeg ze ( en kun je indien gewenst die oude topic nog eens ophalen ).
Ik ben tegen het wissen van oude topics , want dat is toch het nut van een forum hé ; discussieren over verschillende onderwerpen , over welk onderwerp dan ook , door mensen met dezelfde interesse.
Je wist dan niet zomaar van ; ik vind dat geen goede topic , of ik vind dat geen goede topic.
asl oude posts gewist worden dient er beveiliging te zijn tegen het verlagen van andermans posts zodat de ranking bewaart blijft, of dit bij phpbb zo is weet ik niet maar bij SMF is dit voorzien.
Andere forums waar enkel laatste jaar is gepost... hmmm even op ingaan
een database houd alles bij op een forum: gebruikersgegevens, posts, logs, sessions...
na verloop van tijd neemt deze pak ruimte in waardoor de kans verschijnt dat de database trager wordt en de database niet echt "proper" meer is. het verwijderen van een pak posts kan dus zeker en vast, als dan bij de pruning geen posts worden verlaagd.
ik zie het eerder zo:
kleine fora: geen probleem laat ze staan
grote fora: geregeld prunen
trouwens websites hebben een limiet aan databasegrootte of hostingruimte, als dus alles vol geraakt lijkt het me verstandig om dan geregeld te prunen
PS.: een goede webmaster heeft zijn site graag "schoon"